TÜRKÇE
“Dilin etkili kullanımı; düşünmenin, üretmenin ve başarmanın ön koşuludur.” Gerçeğinden hareketle bu derste öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu gibi öğrenme alanlarıyla ilgili becerilerinin geliştirilmesi hedeflenir ve bu hedefler doğrultusunda etkinlikler gerçekleştirilir. Etkinliklerde öğrenciler gösterileni yapan,söyleneni ezberleyen değil; aktif katılan, üreten, severek sorumluluk alan durumundadır.
HEDEFİMİZ
- Türkçe’ yi doğru, etkili ve güzel kullanan,
- Günlük ilişkilerin gerçekleştiği farklı durumlara uygun konuşabilen,
- Kişisel ve sosyal değerlere önem veren,
- Eleştirel düşünebilen,
- Kendi düşünceleri ile başkalarının düşünceleri arasındaki benzerlik ve farkları belirleyen,
- Dinleme ve konuşma kurallarına uyan,
- Görsellerden yararlanarak söz varlığını zenginleştiren,
- Okuduklarında, izlediklerinde ve dinlediklerinde yer alan duygusal ve abartılı öğeleri belirleyip sorgulayabilen,
- Okumaktan ve öğrenmekten zevk alan,
- Sorumluluklarını bilen,
- Öğrenmeyi sürekli klan,
- Okunan bir metnin başlık – içerik ilişkisini anlayabilen,
- Üzerinde çalışılan metnin türünü dikkate alarak okuyabilen,
- Araştıran, inceleyen, yorumlayan, eleştiren bireyler yetiştirmektir.
Bu hedeflere erişebilmek için öğrencilerimizin aşağıdaki etkinliklerde aktif görev almaları sağlanır.
- Sınıf içi ve sınıflar arası münazaralar, açık oturumlar, paneller,
- Kompozisyon çalışmaları,
- Dış mekan etkinlikleri (Geziler),
- Öykü ve şiir yarışmaları,
- Okuma saati etkinlikleri,
- Görsel sunular yapılandırma çalışmaları,
- Sanatsal etkinlikleri takip etme çalışmaları,
- Okul bünyesinde gazete ve dergi çıkarma,
Ölçme – değerlendirme sürecine katılma (Öz değerlendirme ve akran değerlendirme)