REHBERLİK
Fidem’ in rehberlik anlayışı sadece rehberlik danışma servisi bünyesinde değil, bütün bir kurumu kapsayan ve eğitim – öğretim faaliyetleri ile bütünleşmiş, sosyal çevre ve kültürel dokuyu dikkate alan bir anlayış doğrultusunda yapılanmıştır.
Bu doğrultuda temel rehberlik hizmetleri olan aşağıdaki faaliyetler yapılmaktadır.
- Psikolojik Danışma Hizmeti: Rehberlik hizmetlerin temelini oluşturur ve bütün hizmetler bu anlayış ve yaklaşım çerçevesinde verilir.
- Oryantasyon Hizmeti (Yeni ortama alıştırma): Okula yeni başlayan öğrencilerimize eğitim – öğretim yılı başında sınıf öğretmenleri ile birlikte verilen hizmettir. Onların okulumuzdaki arkadaşlarına ve çevreye kolay uyum sağlamaları amacıyla yapılmaktadır.
- Bireyi Tanıma Hizmeti: Öğrencimizin yetenekleri, özellikleri, güçlü ve sınırlı yönleri, beklentileri, idealleri, ailevi durumu, vb. yönleri hakkında çeşitli bilgiler edinip onun gelişimini izlemek ve yardımcı olmak amacıyla yapılan rehberlik faaliyetidir.
- Bilgi Toplama ve Yayma Hizmeti: Öğrencimizin gerek duyacağı her türlü bilgiyi onun yararına sunmak amacıyla yapılan çalışmalardır.
- Yöneltme ve Yerleştirme Hizmetleri: Bireyi tanıma tekniklerinden yararlanarak, öğrencilerimizin okuyabilecekleri bir üst eğitim kurumunu seçmelerine yardımcı olma hizmetidir.
- İzleme ve Değerlendirme Hizmeti: Okul-içi programlara, eğitsel kol ve sosyal etkinliklere katılan, başka okullara giden öğrenciler ile psikolojik danışma yardımı alan öğrencilerin bulundukları ortamda uyum ve gelişim durumları hakkında sürekli bilgi edinme çalışmalarıdır. Sadece okula devam eden öğrencileri değil okulu bitirip bir üst eğitim kurumuna devam eden öğrencilerimizi de kapsamaktadır. Öğrenciler izlenir, değerlendirilir ve ihtiyaç duydukları yeni danışma hizmeti verilir.
- Müşavirlik (Konsültasyon) Hizmeti: Fidem’ in en önemli rehberlik faaliyetlerinden biridir. Doğrudan öğrencimize dönük olmayan ama dolaylı olarak öğrencimizi etkileyecek çalışmalardır. Bunlar özellikle velilerimize yönelik hizmetlerdir. Öğrencilerimizin gelişim dönemi özellikleri hakkında veliler bilgilendirilir ve ebeveyn yaklaşımının nasıl olması gerektiği konusunda hizmet verilir.
Bu hizmetler verilirken rehberliğin temel ilkeleri dikkate alınır. Yani insan haklarına saygılı, öğrenciyi merkeze alan, bireyin gücüne inanan, bireysel farkları gözeten, öğrencinin kendini gerçekleştirmesine yardım eden, esnek, öğretimle bütünleşmiş, sistemli, öğrenci ile ilgili her şeyi ve herkesi kapsayan, etik ilkeleri olan ve bu ilkeler doğrultusunda yapılandırılmış bir faaliyettir.