Günümüz iş hayatının yoğunluğundan yola çıkarak düşündüğümüzde, çocuklarımızı yetişkinlik dönemlerinde bu günden çok daha yoğun bir hayatın beklediğini tahmin edebiliriz. Peki bu yoğunluk yaşanırken kendi sağlıkları için bedenlerine yeterince vakit ayırabilecekler mi? Bu sorunun cevabı spor bölümü olarak bizim felsefemizde saklıdır.
Çocuklarımızı yetiştirirken felsefemiz; ileriki yaşamlarında profesyonel sporcular olmaları değil, sağlıklı yaşam konusunda profesyonelce düşünebilmeleridir.
Çalışmalarımızı “kolaydan zora” ilkesine uygun olarak yapılandırırken; etkinliklerimizi diğer derslerle ilişkilendirmeyi, yapılan her etkinliği bir önceki etkinlik üzerine inşa etmeyi ve bir sonraki etkinliğe de temel oluşturmasını sağlamayı özenle planlamaktayız.
Ana sınıfından 2. sınıfın sonuna kadar çalışmalarımızı dersimizin hedefine yönelik oyunlarla sürdürmekteyiz. Bu dönemde zaman zaman bilgisayar ortamından yararlanılarak dersler eğlenceli hale getirilmekte, eğitici drama tekniklerinden yararlanılarak öğrencinin kendini ifade etmesine ve sosyal gelişim göstermesine fırsat verilmektedir.
3. sınıftan 8. sınıfa kadar öğrenciyi hazırlayıcı oyunlar sürdürülmekle birlikte, bedensel gelişime yönelik aktivitelere yer verilmekte, 4. sınıftan itibaren de takım sporlarına ve ferdi sporlara yönelik çalışmalar gerçekleştirilmektedir.
HEDEFLERİMİZ
Kendine güvenen, yerinde ve çabuk karar verebilen,
Lidere uyan ve liderlik yapabilen,
Boş vakitlerini sporla değerlendirebilen bireyler yetiştirmektir.
NOT: Beden Eğitimi dersleri yukarda belirtilen hedefler doğrultusunda haftada ardışık 2 ders saati olarak planlanmış olup çalışmaların dinlenme sürecine katkıda bulunmasına da özen gösterebilmektedir. Beden Eğitimi dersleri dışında öğrencilerimiz, spor kulübünün dinlendirici ve eğitici etkinliklerine (jimnastik, basketbol, futbol, voleybol, hentbol, masa tenisi, atletizm, halk oyunları,…) de katılmaktadır.